fredag, mars 09, 2007

tröttsamt inlägg

En jobbig dag, för vad är värre än att ta fel buss och komma hem en och en halv timme senare en fredag, när man dessutom har mensvärk, skrollig hals och huvudvärk? Och jag är hungrig.

Min kära familj ska på skidresa till något ställe, jag själv ska inte med dit eftersom jag ligger risigt till i skolan, jag mår riktigt dåligt över det, hur ska jag klara engelskan, jag är verkligen totalt usel på det! Min lärare i ämnet berättade att hon var urdålig på engelska när hon var i min ålder men sen tyckte hon ändå det var så himla kul att hon pluggade järnet och blev lärare i det och svenska det var väl tänkt att jag skulle bli extremt motiverad och gå i hennes fotspår, men jag väste bara kärring när hon gick så jag tog nog inte till mig det där på sättet hon önskade. Vi måste prata engelska hela tiden på lektionen, det är skit, för jag måste fråga på engelska men jag kan ju inte så mitt självförtroende dalar ner ännu mer och jag vill inte staka mig när hela klassen hör på. Det är ju en bra tanke att vi måste det men det funkar inte för mig, jag känner mig bara sämst.

Och matten sen, min lärare är så dålig, matteboken så svår och kraven så höga. Det är inte så att ajg längtar till matte B. Min skola verkar tro att alla är jättesmarta, men alla kan inte vara bra på allt, vissa har ämnen de glappar i och de hinner aldrig ikapp, de borde sänka kraven, eller höja integningspoängen så inte massa korkade människor som jag kan komma in där.

Jag är sur idag.

Ja förresten; Kärleken gick kasst, män är konstiga, de tjurar och svarar kort, man frågar om de är sura men de säger nej och låter väldigt glada och positiva, samtidigt som de uppträder andra gånger som de är fel på allt, det är jobbigt, särskilt när man är kär i puckot.
Fast det börjar ta slut, han är så tröttsam och jag tänker inte dalta med honom som han är en femåring. Jag tror han gillade när jag gullade och var orolig men inte det seriösa och mer krävande. Trist.

Etiketter: , , , ,